Rondreis Frankrijk - Spanje - Portugal - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van scanreis - WaarBenJij.nu Rondreis Frankrijk - Spanje - Portugal - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van scanreis - WaarBenJij.nu

Door: Wil

13 Mei 2018 | Nederland, Utrecht

Verslag 01 Frankrijk.
Lieve familie en vrienden. Het is nu precies een week gelden dat we met ons huis op willen op stap gingen. Sinds woensdag staan we op een camping bij Chartres. Het is 3 km lopen naar de omgeving van kathedraal. We hebben dat elke dag wel twee keer gedaan. De kathedraal is mooi om te bekijken en de omgeving ook. Er worden ook concerten gegeven en daar hebben we gebruik van gemaakt. Eerst zijn we naar een Amerikaans studentenkoor gaan luisteren die een rondtour door Frankrijk maken. Prachtig om dit in de kathedraal te horen. Alles a capella en van zeer hoog niveau. Vrijdagavond zijn we naar de lichtshow in het stadje gaan kijken. Heel bijzonder hoe gebouwen totaal anders lijken dan overdag. Bij de kathedraal was een lichtshow die wel een half uur duurde. Gister was het stadje verandert in een middeleeuws gebeuren en zijn we tot slot naar een orgelconcert geweest. Je kunt je wel voorstellen hoe geweldig dat klinkt in zo’n ruimte. Heel leuk was dat je de organisten via een beamer bezig zag op het orgel op een groot scherm in de kathedraal.
Op de camping hebben we al met verschillende mensen kennis gemaakt van de groep. Vanavond hebben we in Chartres een diner waar we met iedereen kennis maken. Morgen en overmorgen zijn reisdagen en we hopen dinsdagavond in Zarautz in Spanje te zijn.
Allemaal de hartelijke groeten van
Gerard en Wil

• 13 Mei 2018 - 12:44

Marga:

Een mooi begin van jullie reis. Wij zijn gisteren teruggekomen uit Iran, een prachtige reis was het. Ons beeld van Iran is behoorlijk bijgesteld.
    Een hele mooie tijd toegewenst en wat leuk om jullie verslagen te lezen.
    Groeten, Marga en Arthur.

• 13 Mei 2018 - 13:47

Majorie Harteveld:

Lijkt mij echt schitterend om zo' n mooie kathedraal te bezichtigen. Ongetwijfeld zullen er nog meer mooie objecten voorbij komen. Heel veel reisplezier.
    Hartelijke groet van Majorie

• 13 Mei 2018 - 15:55

Nel Van Der Zwan :

Lieve Wil en Gerard,wat leuk om dit te lezen, wat zal dat mooi geweest zijn in de kathedraal.
    Een hele goede reis verder.
    Lieve groet, Aad en Nel

• 13 Mei 2018 - 16:20

Jaap:

Mooi begin! Goede reis zuidwaarts.
    Hartelijke groet Greet en Jaap

• 13 Mei 2018 - 17:53

Gerard Baak:

Ha Wil en Gerard,
    Ziet er goed uit hoor! Leuk om te lezen dat er van die mooie orgelconcerten zijn. ( Doet mij deugt:) )
    Vandaag voor het eerst in de nieuwe Regenboog geweest: Ziet er zeker strak en mooi uit! Compliment voor al het werk dat jullie er in gestoken hebben en natuurlijk voor het uiteindelijke resultaat. ( Zelfs de akoestiek is verbeterd!)
    Veel plezier nog op jullie verdere reis.
    Groeten van Carla en Gerard

• 13 Mei 2018 - 20:32

Tine Baak:

Wat heerlijk om enkele dagen in Chartres te kunnen zijn en daar in die prachtige kerk van muziek te genieten. Ik ben daar ooit ook geweest. Vanmiddag heb ik heel mooie zang en muziek in Diligentia, waar
    ook Henk in mee zong, beluisterd. Goede reis verder. Liefs Tine.

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Rondreis Frankrijk - Spanje - Portugal

Lieve familie, vrienden en andere bekenden,
Het is bijna zover. Wel een weekje later dan de bedoeling is, maar goed. Een kleine 3 maanden samen op stap dan maakt een weekje minder niet uit.
5 mei gaan we rustig richting Frankrijk waar onze trip, weer met de ANWB, in Chartres begint. 13 mei wordt een ieder daar verwacht en dan gaan we 7 weken rondtoeren door Spanje en Portugal. De trip eindigt op 27 juni in zuid-west Frankrijk en dan nog een aantal weken door dat land zwerven.

We zullen jullie weer regelmatig op de hoogte stellen van onze reisbelevenissen. Hieronder alvast een kleine greep wat ons te wachten staat:

Deze reis door twee prachtige landen, biedt vele hoogtepunten. Te beginnen in Noord Spanje met het fameuze Guggenheim Museum in Bilbao, de imposante kathedraal van Burgos en de bedevaartplaats Santiago de Compostela. Verder bezoekt u vissersdorpjes en paleizen, maakt u een boottocht over de Douro en wordt u onderweg verwend met heerlijke tapas.
In Portugal ontdekt u onder leiding van een gids de twee voornaamste steden, Porto en Lissabon. De reis voert verder door de groene binnenlanden en langs ruige kusten, waarna u heerlijk kunt ontspannen aan de Algarve.
In Andalusië worden Sevilla en Córdoba natuurlijk niet vergeten en gedurende de terugreis naar het noorden worden de steden Madrid, Toledo en Pamplona aangedaan.
Al met al een rijkelijk gevulde reis, die omlijst wordt door muzikale avonden met flamenco en fadomuziek.

Een hartelijke groet van ons
Gerard en Wil