Rondreis Great Brittain 6 - 9 augustus - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van scanreis - WaarBenJij.nu Rondreis Great Brittain 6 - 9 augustus - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van scanreis - WaarBenJij.nu

Rondreis Great Brittain 6 - 9 augustus

Door: Wil

09 Augustus 2017 | Nederland, Utrecht

Lieve familie en vrienden
hopelijk gaat het met jullie als lezers goed. Wij naderen het einde van onze reis. De eerste foto's die jullie zien zijn nog uit Durness. we maakten daar een mooi wandeling langs de kust. De foto van de Atlantische oceaan was het uitzicht dat wij hadden vanuit de caravan.

.We hebben net weer prachtige dagen gehad in Jhon o Groat. Deze plaats is genoemd naar een Nederlander Jan de Groot die in 1496 een veerdienst begon tussen Schotland en de Orkney elanden.
deze plaats wordt ook wel de Noordkaap van Schotland genoemd. dit klopt wel want ik hebben jeu de boules gespeeld met handschoenen aan en een muts op. dat deed denken aan de reis naar de Noordkaap.
Echter de volgende morgen waas het zonnig weer en we kregen ontbijt geserveerd door Jacqus en Ben, onze begeleiders. Daarna hebben we een mooie wandeling gemaakt naar de vuurtoten. Onderweg zagen we veel zeehonden zwemmen. de vuurtoren is het meest noord/ westelijke punt van de U.K. s'middags hebben we een bootocht gemaakt van Wildlive naar een eiland dat niet langer bewoond is maar wel mooi. overal lagen zeehonden. We kwamen hel dicht bij de kant en zagen goed hoe de aardlagen hier zichtbaar waren.
Op 7 augustus hebben zijn we naar de Orkney eilanden gevaren en hebben daar een bustoer oever de eilanden gehad. heel apart was op een Italiaans kerkje te zien. dit is gemaakt door de itiliaanse krijgsgevangenen die na de tweede WO op de eilanden zijn gebleven.
Heel interessant was een opgraving Skara Beae. door een zware storm in 1850 was de bovengrond losgerukt. toen bleek daar een goed geconserveerd prehistorisch dorp te liggen.
Het is heel apart om te zien dat de eilanden helemaal geen bomen hebben. de altijd aanwezige sterke wind verhindert elke groei.
Gister zijn we langs de kustweg weer naar het zuiden aan het rijden. het is gewoon een toeristische routen zo mooi. na 100 kilometer verdween het weidse en legen landschap en kwamen er weer bomen te voorschijn
Morgen gaan we naar Edinburg waar we 's avonds naar de taptoe gaan.
hopelijk lukt het om de foto,s mee te sturen. ik zit nu in een infocentrum van het nationaal park Glen more forest waar we zo gaan wandelen.
groetjes van Gerard en Wil

• 09 Augustus 2017 - 13:27

Carla :

Wel een hele geslaagde reis! Je krijgt zo wel een goed beeld van Schotland.
    Heerlijk, die ruige kust!! Nog veel plezier op deze laatste dagen!
    Groetjes van Carla en Piet XX

• 09 Augustus 2017 - 21:15

Jouw Naam:

Leuk om via de foto's een mooie indruk te krijgen van jullie reis, ook hoe koud het kan zijn.
    Voor het laatste stuk goede reis. Liefs, Tine.

• 10 Augustus 2017 - 15:29

Flip En Marga:

ha ,Gerard en Wil,
    Zo te zien weer veel fantastische dingen gezien,
    Volgens mij was dit weer een mooie reis.
    Jullie hebben wel Genoten.
    Wensen we jullie weer een goede terugreis toe.
    Lieve Groeten,Flip en Marga xx