Rondreis Great Brittain 6 - 4 uagustus - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van scanreis - WaarBenJij.nu Rondreis Great Brittain 6 - 4 uagustus - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van scanreis - WaarBenJij.nu

Rondreis Great Brittain 6 - 4 uagustus

04 Augustus 2017 | Nederland, Utrecht

lieve familie en vrienden.
vanuit Durness hoog in schotland weer een berichtje.ik zit op een schitterend uitzichtspunt in een tourist info. hier heb je internet dus kan ik weer wat berichten. we zitten nu op de 5e camping in Schotland. de 1e was Balloch waar we een boottocht over loch lomand hebben gemaakt. Dit meer is 39 kilometer lang. we hadden schitterend weer.Daarna naar Fort William. Dit stadje is genoemd naar willem van oranje wegens zijn huwelijk met Mary. er is daar een 7-traps sluis in het het kanaal. het duurt 4 uur eer je de sluizen door bent. Het was intussen zwaar regenweer en dat heeft wel aangehouden. ook in Schotland is alles twee-talig. je ziet aan de foto dat het absoluut niet lijkt op het engels. Vanuit Fort william hebben we een prachtige treinreis gemaakt met de Jacobite. Voor de liefhebber van Harry Potter, deze trein wordt gebruikt in de films. Jullie zien een paar foto;s die vanuit de trein zijn gemaakt. gelukkig werd het ook een paar uur droog.
Toen werd de reis door heet prachtige landschap voortgezet naar het eiland Sky. toen we daar aankwamen lijkt het wel het eind van de wereld. Water voor je en een heel harde wind, open aan alle kanten.
Tijdens de bustoer over het eiland waren er rotsen die de Skrits genoemd worden. als je goed kijkt zie je de schotste rok erin. We hebben de volgende dag het kasteel Dun Vegan bezocht. het kasteel is nog in gebruik en er is een mooie tuin bij.
Vanuit Sky zijn we door de prachtige Highlands naar Ullapool gereden. Dit stadje ligt ook aan zee maar dan in het Noorden. de wegen zijn soms smal maar er zijn geen hoge heggen zoals in Zuid Engeland en geen muurtjes zoals in Wales en dat scheelt toch als je tegenligger tegen komt op een smal stukje. In ullapool waas er 'savond de uitvoering van de plaatselijke doedelzakspelers. Het was erg leuk om dat zo locaal mee te maken. Gelukkig konden we de volgende dag ook ng een wandeling maken. De uitzichten zijn dan fantastisch. soms zie je aan alle kanten weer een ander meer of de zee.
Gister zijn we dus naar Durnees gekomen. wederom een prachtige tocht maar helaas veel regen. Vanmorgen zagen we op wat voor ongelofelijk mooi stukje natuur we stonden. Aangezien het droog is vandaag hebben we vanmorgen een hele leuke wandeling gemaakt. Volgende keer zal ik een foto sturen van het uitzicht op deze camping.
ik zit nu dus in het infocentrum dit bericht te schrijven en kijk intussen op een mooi strand uit omgeven door rotsen. Morgen vertrekken we naar Jhon o Groats. Dat wordt een spannende weg want het is single road en als je een tegenligger ontmoet dan zoek je een uitwijk plaats. ontvanfg de hartelijke groeten van Gerard en wil

• 04 Augustus 2017 - 16:51

Carla Baak:

Wat is het daar prachtig,hè? Zo te zien, geniet je er ook ten volle van!
    Nog heel veel mooie dagen daar. Liefs en groeten van Carla en Piet XX

• 04 Augustus 2017 - 18:49

Leo En Tineke:

Hallo Wil en Gerard, fijn om jullie weer te horen. Wat een prachtige natuur! Nog veel plezier, hartelijke groeten van Leo en Tineke

• 04 Augustus 2017 - 21:35

Greet Baak:

Leuk om te lezen dat jullie het ook zo mooi vinden in Schotland.
    Wij denken er ook nog steeds met heel veel plezier aan terug. Ik (Greet) vooral die doedelzakspelers.
    Nog veel reisplezier en zullen duimen dat het goed weer blijft.
    Lieve groet van Greet en Jaap.

• 05 Augustus 2017 - 06:51

Ina & Walter:

Hallo Wil en Gerard, prachtig landschap en mooie natuur. Geniet ervan. Wij zijn gisterenavond terug naar NL. Hartelijke groet, Ina & Walter

• 05 Augustus 2017 - 18:26

Majorie Harteveld:

Hallo Wil en Gerard,
    Volgens mij hebben jullie het ontzettend naar de zin. Heel veel gezien in de afgelopen dagen. weken. Nog even en dat zit het er op. Dus geniet van de laatste dagen. Tot in het Inloophuis. Groetjes, Majorie